Med och motvind

Idag är inte en av mina bästa dagar. Idag är jag faktiskt lite ledsen. Jaaag vet, jaaag vet. Ibland går de upp, ibland går de ner. Nu idag vart en nedförsbacke bara. Broder lämnade mig, ensam igen. Böter för körning mot rött 80 dollar. Bränt alla mina pengar efter en underbar vecka/10 dagar med goaste Fredrik. Ett svar jag fick som jag inte ville ha. Ingen vill anställa mig så jag kan vänta mig en underbar tid av arbetslöshet och att vänja sig vid att jag snart kommer att flytta hem till mina päron igen.Fattig, snart kommer julen. Fattigare kommer jag att bli. Har även stått och gjort en jävlans massa tvätt som jag inte ens behövt göra för den var redan tvättad, Jag känner mig ganska depp och patetisk just nu.
Men jag vet att det går upp och ner, förra veckan kände jag mig som en kung med massa pengar att sprätta på roliga saker och en famijemedlem som jag hade så sjukt roligt med! Så jag antar att en vecka av nöjen va tvunget att leda till detta så jag fortfarande förstår att jag lever. Kan ju inte vara frid och fröjd alldeles för mycket liksom. Börjar kännas knepigt. Jag toklängtar efter Therese som kommer att anlända nästa torsdag redan, men det kommer bli jätte jätte jobbigt att lämna ifrån sig "mina" barn och familjen jag haft här i ett år. Börjar nästan gråta bara av att tänka på det.
Men herre min gud. Tog precis en blogg pouse för att Elin kom hit. Gnällde lite och tyckte allmänt synd om mig själv, så jag klättrar upp i hennes famn, hon sätter sig med mig gränsle över på soffan och så sitter vi i ca 7 minuter tills mannen i huset här borta kommer in och upptäcker oss. På allt detta kläcker jag "me and my friend Elin is a little bit to close". Det var pinsam stämning ett bra tag efter det vill jag lova.
Det är tur att jag har Elin så jag kan skratta bort mitt liv med henne!

Vet inte hur jag ska lägga upp detta för har så sjukt mycket bilder av mig och broder.
Här var våran första dag tillsammans inne i city, fredagen!
Nej shit, detta gick inte bra med att försöka organisera dagarna. Jag tänker berätta lite kort om tiden istället.
I lördags strosade vi runt i Central Park, åkte ut med färga och kika frihetsgudinnan, sedan drog vi på broadway musikal på kvällen. Rain som är en beatles tribute. HUR BRA SOM HELST. Och skit kul för mig att se eftersom jag älskar The Beatles, och är de närmsta jag nånsin kommer att komma en beatles konsert. 4a gubbar som såg ut, rörde sig, pratade som och sjöng som kära Paul, John, George och Ringo.
På söndagen tog vi planet till orlando i Florida och inledde måndagen med Universal som var sjukt roligt. Berg och dahlbanor, simulatorer i 4D och annat skojsigt! Tisdagen blev det disney world, men är fett sur på musse pigg. Som jag väntat på att få åka dit och så bjuder dagen på en överbetalt nöjespark, en massa regn och inte särskilt mycket att göra om man fyllt över 16 jordsnurr. Simba dök heller aldrig upp. Har väntat på han i 15 jävla år och så kan de aset inte ens besvära sig att dyka upp. Onsdagen blev desto roligare dock med Sea World följt av basket match downtown i Orlando mot Minesota. Torsdagen reste vi hem igen och tog det lugnt, myste lite med Elin och var ute och shoppade. Fredagen blev det city igen, shopping i Soho, chinatown, äta på Sienfeld resturangen och kika runt i stan. Lördagen tänkte vi dra till Atlantic City men hitta ingen hyrbil så de blev city igen, Broklyn bridge, top off the rock, och på söndagen körde vi ut till Atlantic City istället. Fredrik spelade lite och jag drog i banditen en gång sen vågade jag inte mer. Massa shopping och massa kul hade vi iallafall och tiden han vart här var guld värd !


Kommentarer
Postat av: Therese

Tråkigt att Disney-world inte blev så lyckad. En där Simba alltså.. :P

2010-11-09 @ 10:33:33
Postat av: Johanna

hahaha "We are a little bit to close:P "



Jag saknar dig!!!

2010-11-09 @ 18:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0